Sadržaj

Oktobar 2008

 
Gordana Ristić
glavni urednik

Ulazimo u jesen velike nestabilnosti na berzama Amerike i, posledično, Evrope. Taman smo poverovali da je novac toliko moćan i zauvek u istim rukama... A izgleda da nije tako. Ulazimo u jesen promena u modelima ponašanja sa vrha Jelisejske palate. Karla, Italijanka, prva dama Francuske, na svom novom albumu peva: „Ja i mojih trideset ljubavnika’’...

Ponekad pomislim da svi, koji su mislili da je novac najvažniji, sad taj isti novac daju za to da budu prihvaćeni i priznati. Ako još imaju srca. „Forbsova’’ lista najmoćnih iz celog sveta pokazuje da je svima potrebno da budu prihvaćeni i priznati kao ljudi. Bogataši imaju razloga da sebi potvrde da su humani, a ponekad i ostalima. Ali, da se ne lažemo, bogataši su neophodni, kao i bogatstvo. Kako kaže Bob Išervud: „Najefikasniji lek protiv siromaštva je bogatstvo”. Ulazimo u jesen velikih preobražaja. Delovaće da je sve mirno i isto u zemlji u kojoj ne stvaramo ništa novo... A svet se menja vrtoglavom brzinom, pritisnut krizom na Zapadu i novim velesilama na Istoku. Naš kliše je star i dosadan. Razbijmo ga i izađimo iz njega.

Ulazimo u jesen u kojoj će se nositi karo. Voziće se i „fića’’... Lično volim i nešto jače, ali samo ako ne zagađuje sredinu. Prijatelj mi je opisivao svoja krstarenja jahtom, koja potroši više benzina nego auto za tri meseca, pri tome još i zagadi more... Kakvo je to letovanje zbog koga ribe masovno umiru, a sledeće generacije imaju manje šanse da žive? Daj prostor drugima, ostavi Planetu i sledećim generacijama!

Ulazimo u jesen kariranih pantalona i suknji... Traži se čestica (Hiksov bozon) u eksperimentu koji simulira stvaranje sveta, za koji je potrošeno osam milijardi, što je novac kojim je moglo da se nahrani mnogo gladnih ljudi. A gladnih je sve više širom Planete zbog skoka cena hrane.

Ulazimo u jesen sebičnosti i nerazmišljanja o posledicama našeg egoizma po druge. Možemo reći – i njihovog egoizma prema nama. Razlike su minimalne. Naravno, i sama sam ambiciozna. Ali volim da moj uspeh daje i drugima šansu da budu ambiciozni. Ne smem ni da pomislim koliko nam je malo mogućnosti ostalo, jer sve što se može raditi i što donosi profit i bolji život, prigrabila je za sebe mala grupa ljudi. Postoje i vizionari, oni koji, stvarajući imperije, stvaraju mogućnosti i za druge. To treba razdvojiti. Istorija kapitalizma obiluje primerima ljudi koji su radili za dobrobit svog naroda, ali i za dobrobit čovečanstva. Kapitalizam može imati ljudsko lice.

Ulazimo u jesen koja nas podseća da možemo nositi karo, ali i na to da više ne možemo biti arogantno isključeni iz sveta koji se menja, samo zato što nam neko nije potpisao da smo bliže Evropi… A Starom kontinentu ponovo ćemo se pridružiti tek onda kada dozvolimo da budemo bliže celom svetu. Pustimo da svet uđe u naše misli i živote. Ceo svet. Evropa je deo tog sveta. Rešenje svih naših problema je – Evropa, u kojoj će se, takođe, ove jeseni nositi karo...

Kako će izgledati svet za deset godina? Ne znam tačno šta će se nositi, karo verovatno neće, ali će sigurno biti novina. Novi raspored snaga doneće nove mogućnosti. Valjda to neko ovde razmatra i, eventualno, projektuje budućnost... Makar iz pristojnosti.

Kakve ovo ima veze sa medijima, reklamama i brendovima? Ako reklame ne konkurišu vestima iz dnevnika po zanimljivosti, onda nisu vredne. Mediji moraju da prihvate reč NOVO. A brendovi uvek teže budućnosti, koju prodaju već danas, priznajući i postajući NOVO.

© 2008-2012 Freemental Communications. Sva prava zadržana. Naslovna O nama Partneri Uslovi korišćenja Kontakt